Milý deníčku,
tak jsem do toho zase spadnul. Je to už víc, než rok, co jsem
zdárně dokončil projekt Ferrari 333 SP Long
Tail
a od té chvíle, vlastně už i o něco dřív,
přemýšlím, co dál. Po značce Ferrari nejspíš ani nemohla volba padnout
na nikoho jiného, než na druhou ikonu motorsportu – Porsche.
Vzhledem k zaměření mojí sbírky jsem se rozhodl pro konverzi typu
917/10 z roku 1973, známého především ze zámořské série CAN-AM, na
jeho nejstarší variantu z roku 1971, osazenou ještě atmosferickým
pětilitrovým dvanáctiválcem, pilotovanou charizmatickým Švýcarem Jo
"Seppi" Siffertem.
I tentokrát znamenala příprava projektu shánění a procházení
množství fotek a článků. Vzhledem k době jejich vzniku to ale nebylo
úplně jednoduché. Navíc americké pojetí závodů znamená, že se tentýž
vůz dokázal i během jediného závodního víkendu výrazně proměnit, což
ještě více celé zkoumání komplikovalo.
Navíc proti předchozímu projektu jsem tentokrát neměl k dispozici
žádný koupený transkit ani arch hotových obtisků, ale pouze postarší
originální model firmy Minichamps Leo Kinnunena z evropské
Interserie ročníku 1973.
O tom, jak celá konverze probíhala se pokusím opět psát v následujích kapitolách.
Pevně věřím, že i tentokrát to bude zajímavé čtení zejména
pro ty, kteří rádi objevují a zkoušejí vlastní postupy podobně jako
já. Tak pojďme na
to.