ÚPRAVA MOTORU
Konverze turbomotoru zpět na atmosféru je u plochého dvanáctiválce
Porsche zásah téměř do poloviny vozu. Z útrob musí zmizet nejen dvě
turba, mezichladič, přepouštěcí ventily atd., ale i mamutí pár sacích
potrubí. Když tohle všechno odstrojíte, zůstane vám holý blok se dvěma
ventilovými víky po stranách a dva svazky kabelů ke svíčkám. Tohle
byla
opravdu výzva a poměrně záhy jsem se rozhodl poprvé v životě sáhnout
k využití 3D tisku. Zasedl jsem tedy k 3D softwaru a začal
s vytvářením trojrozměrných modelů. Na tomto místě bych chtěl
poděkovat Jirkovi Poštovi nejen za tisky, ale i za rady, pomoc a
trpělivost. Díky !!! Po několika zkušebních tiscích, kdy jsme
odlaďovali množství detailů a přesnost tisku, byly tu rázem dva páry
po šesti sacích hrdlech, konzoly pro uchycení trysek vstřikování,
hrnec ventilátoru a trojdílný kryt motoru. Díky tomu jsem se opět
posunul o pořádný kus dál.
Když jsem dal všechno tohle poprvé dohromady, nemohl jsem
se na tu parádu vynadívat. A co teprve, když to pak bylo v barvě !
Ale ani tentokrát jsem se s tím nespokojil a šel ještě dál a doplnil
hadičky vedení paliva od vstřikovacího čerpadla ke všem dvanácti
hrdlům.
Nakonec ještě opět za pomocí 3D tisku vzniknulo nové kuželové
výfukové potrubí, které na rozdíl od turbo verze vede spodem nad
rámem a je uchyceno na víku převodovky odlehčenou konzolou, která je také vlastní
výroby. A pokud máte při prohlížení fotek pocit, že je každá strana
výfuku jinak dlouhá, tak vězte, že je to opět čistě záměrně podle
skutečnosti. Příchytky výfuků jsou vyrobeny z měděného plíšku 0,5
mm, ale jejich lepení příjde na řadu až při závěrečné montáži.
|
zpět na předmluvu
|
<
předchozí
stránka |
následující stránka
>
| |