ÚPRAVA ZADNÍ KAPOTÁŽE
Originální
modely od firmy Minichamps měly dvě varianty kapotáže. V té první
byl celý motor zakrytovaný a za jezdcem vyčnívaly dva mohutné
nasávací otvory a nezbytný průduch k ventilátoru. Já jsem ke
konverzi použil druhou variantu s téměř odkrytým motorem, který se
přeci jen více blížil předloze z roku 1971. Ale ani v tomto případě
na mě nečekalo zrovna málo změn a některé objevy na mě ještě teprve
čekaly.
Jako první muselo pryč ohromné přítlačné křídlo včetně obou
bočních úchytů. Dále bylo nutné dolepit chybějící část horní plochy
kapotáže a současně z vnitřní strany vymyslet a vlepit výztuhu,
která při pozdějším plánovaném zásahu do
kapotáže
zajistila potřebnou tuhost. I zde prošlo úpravou také lemování nad
zadními koly, které více kopíruje linii kapotáže. V pozdější
fázi prací na kapotáži už bylo nutné současně začít pracovat jak na
rámu, tak i na motoru, protože i tyto součásti doznaly velmi
výrazných změn a zasahovaly i do konstrukce kapotáže, ale o tom v samostatných
kapitolách.
Znovu podotýkám, že jsem strávil hodiny a hodiny prohlížením
dobových fotek, aby mi neuniknul žádný důležitý detail. Proto přišla
znovu na řadu bruska a další práce na tvarování kapotáže. K tomu
účelu jsem si opět zhotovil i přípravek
z Merkura. Vzhledem
k rozsahu, pracnosti a s ohledem na zamýšlené začisťování povrchu
jsem všechny vyrobené díly nelepil rovnou na místo, ale pouze přesně
slícoval a zafixoval na místě lepící páskou. Když jsem byl po
několika pokusech s tvarem
a délkou zádě spokojen, mohl jsem pokročit dále.
Jednou z dominant zádě jsou žebrované výdechy zadních
blatníků.
Byla to opravdu náročná a zdlouhavá práce a přiznávám, že jsem
s prvním pokusem nebyl spokojený, takže jsem je vyráběl na dvakrát.
Tentokrát jsem krom plastu na boky použil tenké
plechy o síle 0,2 a
0,5 mm. Trefit správný tvar a rozměry byl opravdu oříšek. Barva žebrování je totiž černá a na všech dostupných fotografiích bylo
velmi obtížné rozeznat detaily. Když jsem se po několika týdnech přes tento krok úspěšně
přenesl, mohl jsem konečně nalepit horní plochy kapotáže, zatmelit přechody
a nerovnosti a začít pracovat na odtrhové hraně. Vypadalo to sice
jednoduše, ale i tato práce vyžadovala několik zkoušek, protože je
celá tato partie pojata jako tenká skořepina a vlastně všechny její strany
budou
pohledové.
Když i tahle fáze byla za mnou, přišel podruhé na řadu 3D tisk.
Rozhodl jsem se už tak dost dlouho trvající projekt maličko uspíšit
a obrátit se na kamaráda Zdeňka Tihlaříka s prosbou o vytištění dvou
ploutviček. Děkuji mockrát, Zdeňku, ještě jednou. Ploutvičky
jsem modeloval částečně podle fotografií a částečně podle modelu
Porsche 908/3 od Autoartu. Klaplo to naprosto
dokonale a tak byly najednou přede mnou všechny potřebné součásti
kapotáže a
mohlo se začít lepit a tmelit. O tom, jak vypadaly práce na úpravách
rámu i motoru můžete číst v následujících kapitolách.
|
zpět na předmluvu
|
<
předchozí
stránka |
následující stránka
>
| |