Výroba zadního přítlačného křídla
|
Také tento díl je v porovnání s krátkou verzí
naprosto odlišný. Nabízí
se dvě cesty, jak dosáhnout autentického vzhledu. První je, že
prostě vezmete originální křídlo z modelu a obrousíte bočnice podle
skutečného tvaru. Tím ale nezměníte geometrii a úhel jeho nastavení
a to je nezanedbatelný detail. Navíc síla stěny by v reálu
odpovídala asi tak čtyřem a půl centimetru. |
|
Druhá cesta je vyrobit si křídlo od základu nové. A touto cestou jsem se
vydal i já. Tentokrát kromě polystyrenové tabulky přišel na řadu i
tenký plíšek z disket :-) Z toho jsem vyrobil bočnice. Plíšek se mi
ale zdál příliš tenký a měkký a tak jsem jej pro jistotu zdvojil.
Abych docílil obou stran naprosto identických slepil jsem obě
bočnice troškou lepidla k sobě a brousil je tím pádem společně.
Potom jsem je opět rozdělil za pomoci skalpelu a obě plochy
přebrousil. Na vnějších stranách jsem ještě podle vzoru naznačil
otvory pro nastavení sklonu přítlačného křídla a bočnice byly
hotové. |
|
Vlastní křídlo jsem vyrobil z několika vrstev polystyrenu a zbrousil do
potřebného tvaru, který jsem průběžně kontroloval pomocí šablony,
kterou jsem si také předem vyrobil. Předposlední krok byla výroba
úchytů. Metoda byla stejná jako prve u bočnic. Kapkou lepidla jsem
je opět slepil k sobě a vyřezal potřebný tvar, který jsem samozřejmě
ještě musel dolícovat před nalepením s křídlem. Posledním krokem,
který mě ale ještě čeká bude nalepení odtrhové hrany, ale to příjde
na řadu až po laku. Bude to proužek tenkého plechu 0,1 mm. |
|
Změn doznal také nosník křídla. Krátká verze má totiž polohu tažného oka
v jiné výšce a navíc oko bylo stejně silné jako nosník, což je opět značně disproporční. Takže jsem je ubrousil a vyrobím je nové
z
tenkého plechu, stejně jako přední.
Na fotografiích je křídlo na nosník jen tak kontrolně posazeno, lepit se
bude pochopitelně taky až po nalakování. |
|
|
zpět na předmluvu
|
<
předchozí
stránka |
následující stránka
>
| |