Přestavba zadní kapotáže
Tahle kapitola by klidně mohla mít podtitul "zklamání". Hned
taky vysvětlím proč. Resinový transkit, o kterém jsem psal v úvodním
článku byl totiž poměrně zdeformovaný. Na první pohled to samozřejmě
nebylo poznat, ale jakmile jsem se ho pokusil nasadit, bylo to
špatný. Na radu kamaráda Jirky, o kterém bude ještě řeč později,
jsem transkit namáčel do horké vody a snažil se v rukavicích tvar
přemluvit, aby alespoň držel, kde má. Musím přiznat, že to částečně
pomohlo, i když nějaká tvarová paměť se pořád projevovala. Stále to
ale nebylo podle mých představ. Navíc resin je proti kovu mnohem
lehčí a tak už jsem si představoval, jak budu novou kapotu usazovat
a přichytávat, aby přesně seděla a neodstávala. Asi po týdnu zkoušení a tvarování ve mě uzrálo rozhodnutí, že bude nejlepší odříznout část původní kapoty a z resinového transkitu vzít jenom
prodloužení za zadními koly. Samozřejmě jsem si s tím přidělal
hromadu práce, ale už při zkouškách s izolepou to vypadalo výborně a
to mně dodávalo energii pokračovat. Ono taky vrátit se už nebylo kam
:-)
Když jsem tedy zabrousil a začistil obě styčné plochy, vyrobil jsem si z
Merkura malý přípravek, pomocí kterého jsem mohl snadněji zafixovat
polohu obou prodloužení vůči kapotě a nalepit. To by ovšem bylo moc
jednoduché. Při studiu zadní partie vozu jsem si všimnul, že
skutečnost se
od transkitu liší v tom, že zadní "čelo" není jako
hladká plocha, ale jako kapsa. Znovu tedy přišel na řadu tvrzený
polystyren.
Protože po odříznutí zůstala na původní kapotě hrana a navíc o
nerovnoměrné tloušťce podle toho, jak se podařil nebo
nepodařil odlitek v továrně Hot Wheels, musel jsem ještě tuto hranu
přibrousit a srovnat, aby dostala proporce karbonové skořepiny. Pokračoval jsem lepením zadní stěny. Udělal jsem ji jako souvislý
pás od jednoho podběhu ke druhému s tím, že lupínkovou
pilkou potom
proříznu mezeru pro nosník křídla. Potom jsem udělal přepážky a
nakonec dno. Po proříznutí a začištění vznikly dvě stejné kapsy a to
bylo také záměrem. Posledním krokem na tvorbě kapoty bylo ještě
vybroušení vybrání pro tažné oko a začištění vnitřních stran
podběhů.
Tahle etapa byla zatím časově nejnáročnější, protože toho spasovávání,
tmelení a broušení tam bylo poměrně dost, ale výsledek, jak pevně
věřím, bude stát za to.
|
zpět na předmluvu
|
<
předchozí
stránka |
následující stránka
>
| |