zpět na úvodní stránku   |   seznam modelů   |   download   |    

Odstranění původního laku

  Tento krok si můžete výrazně ulehčit použitím nějakého odstraňovače laků nebo rozpouštědla. Já jsem se rozzpomenul na starou dobrou brzdovou kapalinu Syntol, kterou jsem léta schovával kdesi hluboko naspodu regálu v garáži. Vždycky ale pamatujte, že je dobré vyzkoušet reakci dané chemikálie na nějakém nepohledovém místě a obzvláště u plastikových dílů !
  U brzdovky jsem nezaznamenal žádné poleptání ani jiné poškození povrchu jak na kovu, tak na plastech. Ponechal jsem tedy tři dny obě kapotáže i ostatní lakované díly v lázni brzdové kapaliny a teprve pak jsem se za pomocí širokého skalpelu dal do odstraňování změklého vláčného laku. Znovu je důležité nikam nepospíchat. Čím méně škrábanců a rysek vyrobíte, tím méně práce pak strávíte s jejich zakrýváním. Přestože se kapotáže jeví jako celkem rovné a široké plochy, zabralo mi odstraňování laku celkem čtyři odpoledne. Nezapomeňte po dokončení odstraňování laku všechny díly dobře opláchnout nějakým odmasťovadlem, protože brzdovka je mastná a následující lepení, tmelení nebo lakování by nemuselo dobře zafungovat.
 

|   zpět na předmluvu   |   < předchozí stránka   |   následující stránka >   |