Odstranění
původního laku
Tento krok si můžete výrazně ulehčit použitím nějakého
odstraňovače laků nebo rozpouštědla. Já jsem se rozzpomenul na
starou dobrou brzdovou kapalinu Syntol, kterou jsem léta schovával
kdesi hluboko naspodu regálu v garáži. Vždycky ale pamatujte, že je
dobré vyzkoušet reakci dané chemikálie na nějakém nepohledovém místě
a obzvláště u plastikových dílů !
U brzdovky jsem nezaznamenal žádné poleptání ani jiné poškození povrchu
jak na kovu, tak na plastech. Ponechal jsem tedy tři dny obě
kapotáže i ostatní lakované díly v lázni brzdové kapaliny a teprve
pak jsem se za pomocí širokého skalpelu dal do odstraňování změklého
vláčného laku. Znovu je důležité nikam nepospíchat. Čím méně
škrábanců a rysek vyrobíte, tím méně práce pak strávíte s jejich
zakrýváním. Přestože se kapotáže jeví jako celkem rovné a široké
plochy, zabralo mi odstraňování laku celkem čtyři odpoledne.
Nezapomeňte po dokončení odstraňování laku všechny díly dobře
opláchnout nějakým odmasťovadlem, protože brzdovka je mastná a
následující lepení, tmelení nebo lakování by nemuselo dobře
zafungovat.
|
zpět na předmluvu
|
<
předchozí
stránka |
následující stránka
>
| |