Rozebrání modelu
Jak už jsem napsal v úvodu, jako základ mi posloužil model firmy Hot
Wheels v jeho původní verzi (tedy ne novější, propracovanější Elite).
K jeho rozložení je zapotřebí odšroubovat šest šroubků v podlaze a
opatrně přibližně uprostřed prahové lišty po obou stranách modelu
tenkým páčidlem nebo skalpelem rozdělit proužek lepidla, kterým
výrobce dosahuje lepšího slícování plastového podvozku a kovové
kapotáže. Když tohle všechno zdárně zvládnete, získáte tak další dva
díly skládačky a hra na rozebírání může pokračovat.
Odstrojování kovové kapotáže vyžaduje odvrtání nebo odbroušení nýtovaných
spojů, které drží panely předních světel, nasávací hrdlo za jezdcem
a obě boční skla.
Podvozek je tvořen podlahou, monokokem a motorem, na který je ještě
uchycen nosník zadního přítlačného křídla. Nejprve odstraníme hadice
vedoucí do obou chladičů. Je to pružný materiál a nevyžaduje to
zvláštní
sílu. Už s troškou síly (tlakem lehce na stranu) uvolníme nasávací
tunel. Po jeho odstranění uvidíme shora dva šroubky. Před tím, než
je odšroubujeme, musíme ještě skalpelem nadzvednout a odstranit
plastikový díl imitující zadní tlumiče pérování. Pod tímto drobným
dílem se totiž schovává ještě třetí šroubek. Než jsem se k tomuto
poznání dopracoval, trvalo mi to dva večery :-) Poslední překážkou
je ještě kapka lepidla pod tlumiči výfuku. Teď teprve můžete všechny
tři šroubky odstranit a oddělit tak motor, převodovku se zadní
nápravou od podlahy. Získáte také zvedák a zadní křídlo s nosníkem.
Ty od sebe oddělíte opět odšroubováním šroubku, který najdete
zespoda pod křídlem a lehkým zapáčením, které opět přeruší lepený
spoj po obou stranách nosníku křídla.
Oddělení monokoku od podlahy je poměrně snadné. Stačí odstranit jeden
šroubek vepředu mezi chladiči a uvolnit čtyři tavné spoje. Dva z
nich jsou po boku monokoku na úrovni jezdce a dva za chladiči v
motorovém prostoru hned vedle otvorů pro uchycení k prezentační
podložce. Motor je tvořen třemi částmi: blokem s převodovkou,
výfukovým potrubím a hlavami válců s izolačními plechy. Pokud se
pustíte dále jako já do rozebírání monokoku, tak vás čeká ještě
odstranění sedačky, což je práce trochu na srdce, protože se jedná o
poměrně velký lepený spoj, přístrojového panelu a volantu. Je to
pořád dokola, stačí přerušit tavné spoje a je to.
Přední kola jsou na těžko přístupných šroubcích, takže to chce hodně
trpělivosti. Naopak ty zadní jsou na společné osce. Tam stačí jen
hrubá síla a kroutit. Kotouče jsou přilepené, ale nekladou moc
odpor.
|
zpět na předmluvu
|
<
předchozí
stránka |
následující stránka
>
| |