zpět na úvodní stránku   |   seznam modelů   |   download   |    

Rozebrání modelu

  Jak už jsem napsal v úvodu, jako základ mi posloužil model firmy Hot Wheels v jeho původní verzi (tedy ne novější, propracovanější Elite). K jeho rozložení je zapotřebí odšroubovat šest šroubků v podlaze a opatrně přibližně uprostřed prahové lišty po obou stranách modelu  tenkým páčidlem nebo skalpelem rozdělit proužek lepidla, kterým výrobce dosahuje lepšího slícování plastového podvozku a kovové kapotáže. Když tohle všechno zdárně zvládnete, získáte tak další dva díly skládačky a hra na rozebírání může pokračovat.
  Odstrojování kovové kapotáže vyžaduje odvrtání nebo odbroušení nýtovaných spojů, které drží panely předních světel, nasávací hrdlo za jezdcem a obě boční skla.
  Podvozek je tvořen podlahou, monokokem a motorem, na který je ještě uchycen nosník zadního přítlačného křídla. Nejprve odstraníme hadice vedoucí do obou chladičů. Je to pružný materiál a nevyžaduje to zvláštní sílu. Už s troškou síly (tlakem lehce na stranu) uvolníme nasávací tunel. Po jeho odstranění uvidíme shora dva šroubky. Před tím, než je odšroubujeme, musíme ještě skalpelem nadzvednout a odstranit plastikový díl imitující zadní tlumiče pérování. Pod tímto drobným dílem se totiž schovává ještě třetí šroubek. Než jsem se k tomuto poznání dopracoval, trvalo mi to dva večery :-) Poslední překážkou je ještě kapka lepidla pod tlumiči výfuku. Teď teprve můžete všechny tři šroubky odstranit a oddělit tak motor, převodovku se zadní nápravou od podlahy. Získáte také zvedák a zadní křídlo s nosníkem. Ty od sebe oddělíte opět odšroubováním šroubku, který najdete zespoda pod křídlem a lehkým zapáčením, které opět přeruší lepený spoj po obou stranách nosníku křídla.
  Oddělení monokoku od podlahy je poměrně snadné. Stačí odstranit jeden šroubek vepředu mezi chladiči a uvolnit čtyři tavné spoje. Dva z nich jsou po boku monokoku na úrovni jezdce a dva za chladiči v motorovém prostoru hned vedle otvorů pro uchycení k prezentační podložce. Motor je tvořen třemi částmi: blokem s převodovkou, výfukovým potrubím a hlavami válců s izolačními plechy. Pokud se pustíte dále jako já do rozebírání monokoku, tak vás čeká ještě odstranění sedačky, což je práce trochu na srdce, protože se jedná o poměrně velký lepený spoj, přístrojového panelu a volantu. Je to pořád dokola, stačí přerušit tavné spoje a je to.
  Přední kola jsou na těžko přístupných šroubcích, takže to chce hodně trpělivosti. Naopak ty zadní jsou na společné osce. Tam stačí jen hrubá síla a kroutit. Kotouče jsou přilepené, ale nekladou moc odpor.
 

|   zpět na předmluvu   |   < předchozí stránka   |   následující stránka >   |