Úpravy kapotáže
Tahle kapitola je vlastně jedním z nejdůležitějších kroků
celé přestavby. Na tom, jak se vám podaří a kolik času jí věnujete
bude záviset pozdější výsledek a míra vaší originality, kterou se
budete odlišovat od produkčního modelu.
Nejnápadnějším prvkem, který musel bezpodmínečně zmizet byly výdechy nad
předními koly, které specifikace pro vysokorychlostní tratě,
jakou je ta v La Sarthe, nemá. Začal jsem tedy s usilovným
broušením. Slitina, ze které je model vyroben, není příliš tvrdá a
tak to šlo celkem rychle. I když podotýkám nebrousil jsem ručně, ale
s pomocí vysokorychlostní brusky :-) Když jsem se dostával do fáze,
kdy už hrozilo, že zaryju někam, kam nechci, pomohl jsem si několika
vrstvami izolačky a ohraničil tak jen plochu, kterou jsem chtěl
brousit. Je to fakt dobrá pomůcka, izolačka je celkem houževnatá a i
když do ní omylem zajedete bruskou, tak jako první ochrana je
vynikající. Taky mi
pomohla
nastavit sílu překrytu, který samozřejmě místo výdechů musel zůstat
viditelný.
Po odbroušení přišlo na řadu tmelení, aby výsledný tvar odpovídal
skutečným proporcím vozu a také abych definitivně zametl stopy po
žábrách. Nakonec ještě naznačit otvory pro uchycení a blatníky jsou
hotové.
Povšimněte si červených ploch na čelní ploše vstupu vzduchu k chlazení.
Tyto záhyby skutečný vůz také nemá a je třeba s nimi zatočit
podobně, jako s výdechy. Opět to vzalo několik minut broušení a
trochu tmelení, když jsem chtěl docílit po obou stranách stejného
zakulacení a také srovnat náběžnou hranu.
O zadní kapotáži se rozepíšu v samostatné kapitole a tak ještě
závěrem této kapitoly krátce zmíním poslední významnou úpravu a tou
je vrtání pro umístění hrdýlek rychloplnění nádrže po straně
ochranného oblouku, které modelu nesmí chybět.
Další nepřesnost, kterou jsem se rozhodl napravit, byla zakulacení
náběžných hran za předními koly. Je to jen maličkost, ale produkční
model je má takové nemastné neslané a jsou to spíše jen dva obloučky
propojené krátkou ploškou. To jen pro úplnost, abych na nic
nezapomněl.
|
zpět na předmluvu
|
<
předchozí
stránka |
následující stránka
>
| |