zpět na úvodní stránku   |   seznam modelů   |   download   |    

Úpravy kapotáže

  Tahle kapitola je vlastně jedním z nejdůležitějších kroků celé přestavby. Na tom, jak se vám podaří a kolik času jí věnujete bude záviset pozdější výsledek a míra vaší originality, kterou se budete odlišovat od produkčního modelu.
  Nejnápadnějším prvkem, který musel bezpodmínečně zmizet byly výdechy nad předními koly, které specifikace pro vysokorychlostní tratě, jakou je ta v La Sarthe, nemá. Začal jsem tedy s usilovným broušením. Slitina, ze které je model vyroben, není příliš tvrdá a tak to šlo celkem rychle. I když podotýkám nebrousil jsem ručně, ale s pomocí vysokorychlostní brusky :-) Když jsem se dostával do fáze, kdy už hrozilo, že zaryju někam, kam nechci, pomohl jsem si několika vrstvami izolačky a ohraničil tak jen plochu, kterou jsem chtěl brousit. Je to fakt dobrá pomůcka, izolačka je celkem houževnatá a i když do ní omylem zajedete bruskou, tak jako první ochrana je vynikající. Taky mi pomohla nastavit sílu překrytu, který samozřejmě místo výdechů musel zůstat viditelný.
  Po odbroušení přišlo na řadu tmelení, aby výsledný tvar odpovídal skutečným proporcím vozu a také abych definitivně zametl stopy po žábrách. Nakonec ještě naznačit otvory pro uchycení a blatníky jsou hotové.
  Povšimněte si červených ploch na čelní ploše vstupu vzduchu k chlazení. Tyto záhyby skutečný vůz také nemá a je třeba s nimi zatočit podobně, jako s výdechy. Opět to vzalo několik minut broušení a trochu tmelení, když jsem chtěl docílit po obou stranách stejného zakulacení a také srovnat náběžnou hranu.
  O zadní kapotáži se rozepíšu v samostatné kapitole a tak ještě závěrem této kapitoly krátce zmíním poslední významnou úpravu a tou je vrtání pro umístění hrdýlek rychloplnění nádrže po straně ochranného oblouku, které modelu nesmí chybět.
  Další nepřesnost, kterou jsem se rozhodl napravit, byla zakulacení náběžných hran za předními koly. Je to jen maličkost, ale produkční model je má takové nemastné neslané a jsou to spíše jen dva obloučky propojené krátkou ploškou. To jen pro úplnost, abych na nic nezapomněl.

|   zpět na předmluvu   |   < předchozí stránka   |   následující stránka >   |