zpět na úvodní stránku   |   seznam modelů   |   download   |    

Úprava interiéru

  Tak uplynulo zase pár týdnů, máme za sebou už polovinu září a práce na konverzi stále neberou konce. V posledních několika dnech  se zabývám vylepšováním vzhledu interiéru, abych se alespoň trošku přiblížil originálu.
  První věc, co každému při pohledu do interiéru jakéhokoliv modelu padne do oka je, jak detailně je ten který model propracovaný. Hot Wheels jsou v tomto ohledu bohužel dost na chvostu. S tímto faktem jsem se vyzbrojil dekály se dvěma hrubostmi carbonu (opět s cílem se co nejvíc přiblížit originálu) a s pomocí šablon začal s vystřihováním a polepováním. Nebylo to pro mě úplně jednoduché, protože moje poslední zkušenost s obtisky byla někdy z doby před revolucí a také způsob práce s nimi jsem si musel nejprve dobře osahat a osvojit. Předem upozorňuji zkušené modeláře, ať tuto kapitolu raději přeskočí :-)

 Takže rovnou k věci. První chyby jsem se dopustil v tom, že jsem pořádně nezačistil povrch lemu monokoku, za což mě dekál vytrestal ne příliš pěkným povrchem v záhybech. Samozřejmě jsem to mohl strhnout a napravit, ale přeci jen si říkám, že je to věc, která není až tak vidět a navíc je to trvale zastíněno kapotáží. Uvidíme, až jak to bude vypadat po sestavení a třeba se k tomu ještě vrátím. Další věc, co se mi tak úplně nepodařila podle mých přísných představ je, že po nastříkání jednoho z panelů se mi dekály v jednom místě lehce zvlnily a to i přes to, že jsem se pokoušel stříkat opravdu tenoučkou vrstvičku bezbarvého pololesklého laku, ale zkrátka v rohu se to asi nějak nahromadilo. Naštestí musím říct, že po přestříkání  druhou a třetí vrstvou se to výrazně

zlepšilo a tak to můžu vnitřně považovat za přijatelné ;-) Navíc vzor carbounu je sám o sobě dost maskovací a nějakou tu chybičku dokáže překrýt. A pokud čekáte, co za průšvih příjde do třetice, tak vás musím prozatím zklamat.


   Jedna ze čtyř dominant kokpitu  je přístrojový panel. Také ten jsem polepil carbonem, ale s jemnějším vzorem a navíc ještě doplnil vlastnoručně vyrobenými kontrolkami. Multifunkční display, stejně jako panel s přepínači jsem použil z původního modelu.
  Druhá v pořadí, ale velmi zásadní, dominanta je volant, se kterým jsem trochu zaexperimentoval a jeho věnec polepil vlastní texturou. K její výrobě mi posloužil prach z broušení, který jsem si předem za tímto účelem nashromáždil.  


  Třetí dominantou je panel s elektronikou vedle jezdce. Můj primární plán na jeho celé polepení carbonovým dekálem a vybarvením vybraných komponent a kabeláže vzal kvůli členitosti rychle za své. A riskovat s nějakým leptadlem dekálů se mi kvůli nedostatku zkušeností nechtělo a tak jsem se pustil raději do výroby panelu vlastního, ovšem s využitím původních krabiček. Ty jsem doplnil ještě o svazek vlastní kabeláže.

Po levé straně monokoku jsem dále ještě vyvedl kabel propojující řídící jednotku s přístrojovým panelem před jezdcem.


  No a tou čtvrtou dominantou je pochopitelně jezdcova sedačka.
V jejím případě jsem se nespokojil pouze s polepením carbonem a přidal i páčky ovládání stabilizátoru a řazení zpátečky po levici jezdce, které v původním modelu chyběly.

Bezpečnostní pásy zůstanou v původním stavu, stejně jako pedály a podlaha.

|   zpět na předmluvu   |   < předchozí stránka   |   následující stránka >   |