Třetí pokus porazit konečně Audi na domácí trati v La Sarthe se hned od
počátku nesl v duchu demostrace síly a rychlosti vylepšených
továrních Peugeotů 908 HDI FAP. V kvalifikaci zajel nejrychlejší čas
potřetí za sebou Stéphane Sarrazin s Peugeotem číslo 8. Dlouho však
dominoval kvalifikaci jeho parťák a krajan Franck Montagny, kterého nakonec
ale zdolal také Allan McNish jedoucí na Audi
R15 TDi. Dalším továrním prototypům se lvem ve znaku patřila druhá a pátá
pozice, když čtvrtý byl ještě soukromý Peugeot stáje Pescarolo
Sport. Konkurenční Audi tedy startovaly ze druhého, šestého a
sedmého místa. Až osmý byl na startu nejrychlejší vůz s benzinovým
motorem, Lola B09/60 - Aston Martin se startovním číslem 007 posádky
Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke.
Závod byl odstartován tradičně v 15:00 a již od počátku se ukázalo,
že otevřená
Audi tentokrát na uzavřené Peugeoty rychlostí nestačí a
navíc je hned od prvních kol provázely problémy. Vedení se ujala
osmička pilotovaná Montagnym se střídajícími Sébastienem Bourdaisem
a Stéphanem Sarrazinem. Také sedmička pilotovaná Pedrem Lamym si
rychle hledala cestu vpřed. A právě sedmička se postarala o
skoro bratrovražednou kolizi, když její jezdec netrpělivě vyrazil z
boxu právě ve chvíli, kdy k mechanikům mířil sesterský Peugeot týmu
Pescarolo. Skončilo to na první pohled banálním defektem, který ale
posléze způsobil roztržení pneumatiky a rozsáhlou devastaci přídě
vozu. Zbylé dva tovární Peugeoty pokračovali v nasazeném tempu a na
nejrychlejší Audi získávaly až tři seknudy na kolo.
Po setmění se objevily první komplikace také u Peugeotu a to přímo na
vedoucím voze s číslem osm. Na vině byla závada na zadní nápravě,
jejíž oprava zabrala mechanikům sice pouhých devět minut, ale
převedeno na čísla z toho byla rázem ztráta tří okruhů. Na první
místo se tak posunula trojice David Brabham, Marc Gené a Alexander
Wurz starující s číslem 9.
Další
pohroma pro Peugeot, tentokrát v barvách týmu Pescarolo, se udála
kolem čtvrté hodiny ranní, když Benoit Treluyer těžce havaroval v
zatáčce Tetre Rouge. Mladému jezdci museli pomoci ze zdemolovaného
vozu až traťoví maršálové. Naštěstí ale jezdec vyváznul bez
vážnějších zranění a po lékařském vyšetření byl propuštěn .
O další vzrušení se postaral až v závěrečné hodině závodu Sebastian
Bourdais, který na druhé pozici výrazně zpomalil. Jak se později
ukázalo nebo spíše jak zní oficiální vysvětlení z týmu, bylo to
proto, aby se všechny tři tovární vozy sešikovaly k vítěznému
fotofiniši. Zvítězila tedy devítka, která bezchybnou a spolehlivou
jízdou proměnila očekávání v zasloužený triumf.
Model vítězného vozu připravila, bohužel jen jako resin, společnost
Minichamps.
Souvisejí článek - Peugeot 908 HDi FAP ročník
2007. |