Bezprostředně po skončení "životnosti" úspěšného typu 911 GT1 a GT1 Evo se rozběhnul projekt interně nazvaný 9R6. Pro nezasvěcené bude asi daleko známější komerční označení RS Spyder, se kterým automobilka Porsche, prostřednictvím obnovené spolupráce s týmem Rogera Penskeho, dobývala úspěchy na severoamerickém kontinentu ve vysoce prestižní sérii ALMS.
  RS Spyder byl zkonstruován pro slabší skupinu LMP2. Členitost a křivolakost okruhů, na kterých se seriál ALMS jezdí, dávala mnohokráte vyniknout hbitějším a lehčím vozům před výkonějšími a těžšími prototypy kategorie LMP1, jako bylo Audi R10. Ptáte-li se proč automobilka nenasadila vlastní tovární tým jako tomu bylo v nedávné minulosti a proč postavili vůz jen pro slabší kategorii? Odpověď je následující. Třída LMP1 byla podle pravidel určena továrním týmům, zatímco LMP2 pouze soukromníkům. A protože LMP1 vévodily silné turbodiesely Audi a Porsche nedisponovalo, nebo spíš tehdy ještě bylo nemyslitelné, aby v jeho útrobách brumlal diesel, řešením byla právě třída LMP2.
  Tak se tedy na podzim roku 2005 objevil krásný prototyp RS Spyder, vyvedený do zářivé žluté barvy podle hlavního sponzora týmu. V jeho první verzi byl instalován osmiválec 3,4 litrů do V s úhlem rozevření válců 90°, který dával výkon 478 koní. Verze pro sezónu 2008 s přímým vstřikování paliva disponovala dokonce výkonem 503 koní, ten však byl od roku 2009 omezen použitím restriktoru nasávaného vzuchu na 440 koní. Motor a šestistupňová elektro-pneumatická sekvenční převodovka, ovládaná pádly pod volantem, tvořili spolu s monokokem z uhlíkových vláken jednotný nosný prvek. Také díky karbonovo-keramickým brzdovým kotoučům byla celková hmotnost vozu z roku 2005 pouhých 750 kilogramů.  Debut, a to hned vítězný, si z okruhu v Monterey odvezla dvojice jezdců Lucas Luhr a Sascha Maassen.
  V sezóně 2006 se tým rozhodl zaměřit pouze na seriál ALMS a tak se jeho vozy neobjevily ani v Le Mans na tradiční čtyřiadvacetihodinovce. Rozhodnutí to bylo prozíravé, protože přes jejich vynikající jízdní vlastnosti jim často chyběla potřebná spolehlivost. Zejména převodovek. I tak se ale na konci sezóny jmenovaná dvojice mohla těšit ze zisku titulu šampionů třídy LMP2, když dokázala několikrát v sezóně porazit i mnohem silnější vozy s třídy LMP1.
  Nejúspěšnějším rokem Spyderů RS byl rok 2007, kdy byla na voze provedena řada úprav včetně nové optimalizované kapotáže a za typovým označením se objevilo slůvko Evo. Romain Dumas a Timo Bernhard zvítězili celkem osm krát, z toho šest krát absolutně, což jim vyneslo celkové prvenství v šampionátu a Dumasovi navíc i titul šampiona v jezdcích kategorie LMP2. Maassen s Briscoem přidali ještě svá tři vítězství a tým Penske tak zvítězil v jedenácti ze dvanácti závodů (v LMP 2). Pro srovnání vozy Audi R10 zaznamenaly jen čtyři vítězství.
  Také sezóna 2008 přinesla řadu změn. Nejpodstatnější byla změna váhových limitů a tak znovu přepracovaný RS Spyder přibral na 825 kg. Proměnou prošla aerodynamika přední části tak, aby se zvýšil přítlak na přední nápravu. V tomto ohledu Porsche stále zaostávalo za svým největším rivalem ve třídě, vozy Acura. V úvodním podniku, dvanáctihodinovce na Sebringu, trio Dumas, Bernhard a Collard nechali za sebou jak Audi R10 TDi, tak Peugeoty 908 HDi FAP a s přehledem zvítězili. Novinkou sezóny byla také expanze Spyderů RS do evropské Le Mans serie, kde ale nebyly provozovány týmem Penske a také první účast těchto vozů na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. I zde prokázaly svoji obvyklou rychlost a po zásluze ve třídě LMP2 zvítězili.
  V sezóně 2009 už tým Penske v ALMS nestartoval. Mnoho vozů však bylo nadále provozováno jinými týmy. Vozy prodělaly další povinné úpravy. O restriktorech již byla zmínka a snížen byl i počet povolených přítlačných ploch.
  Naposledy se RS Spydery objevily na závodních tratích v roce 2010 a to již jen v ALMS. Do Le Mans už se žádný z nich nevrátil.
  Velmi pěkný model připravený firmou AUTOArt, je replikou vozu Saschi Maassena a Ryana Briscoa z roku 2007 se kterým zvítězili ve dvou  podnicích šampionátu ALMS v Salt Lake City a v Lime Rocku.