Dodnes si pamatuji, jak jsem listoval velkým katalogem AutoArtu a uviděl tento model z edice Steva McQueena. Ještě dlouho, alespoň mně to tak tenkrát připadalo, trvalo, než jsem si mohl rozbalit krabici s tímto krásným kouskem a postavit  jej do vitríny. Už jsem napsal v úvodu, že je  film Le Mans pro mě srdeční záležitostí a viděl jsem jej nejmíň tisíckrát. Film je vyjímečný také tím, že se na jeho natáčení podíleli skuteční  jezdci, kteří patřili ve své době k absolutní špičce v závodech sportovních prototypů jako jsou Jacky Ickx, Derek Bell, Gerard Larousse, Jo Siffert a mnoho dalších. I Steve McQueen se s vozem Porsche účastnil automobilových závodů v severní Americe a na natáčení závodních scén se také sám podílel. Na fotografii vlevo je zachycen upravený vůz Porsche 908, který se využíval pro natáčení scén ve vysoké rychlosti a pro detailní záběry jezdců. Kultovním se stalo i bleděmodro-oranžové zbarvení vozů podle sponzora Gulf, které se v různých variacích objevuje na závodních vozech dodnes. Vpravo je ještě kompletní filmový team Gulf Porsche.
  Samotný typ 917K (K je zkratka z německého slova "kurz" - krátký) byl zkonstruován jako následník typu 908, z nějž pocházel i plochý vzduchem chlazený třílitrový osmiválec, který byl brzy přepracován na dvanáctiválec o objemu čtyři a půl litru a pro sezónu 1970 disponoval výkonem 580 koní. V pozdějších letech se objem motoru zvýšil na pět litrů a výkon se vyšplhal na 630 koňských sil. Pozměněna byla také původně poněkud neklidná záď a vůz dostal také postranní křidélka. Vozy Porsche 917 patří mezi nejúspěšnější a také nejkrásnější sportovní vozy v historii.