Porsche 911 GT1 se na závodních tratích objevilo už v roce 1995. O dva roky později spatřila světlo světa evoluční verze, která se svým vzhledem hlásila více k civilním devětsetjedenáctkám a nově nasazovaným 996. V jeho útrobách se ukrýval šestisetkoňový plochý šestiválec, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel o zdvihovém objemu 3,2 litrů. Převodovka byla mechanická šestistupňová. Pro sezónu 1998 FIA upustila od pravidla, které nařizovalo, že vozy kategorie GT1 musí vycházet z produkčních typů a tak se 911 GT1 vzhledově výrazně změnila a dostala také novou sekvenční převodovku. Přibyl i restriktor omezující množství nasávaného vzduchu do motoru, což vozy s přeplňovanými motory znevýhodňovalo před atmosferickými.
  Do čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans nasadil tovární tým dva vozy 911 GT1 se startovními čísly 25 a 26 a dva otevřené prototypy LMP1/98 s čísly 7 a 8. Pětadvacítka, za jejímž volantem se střídali jezdci Jörg Müller, Uwe Alzen a Bob Wolek, si vyjela v kvalifikaci čtvrtou pozici. Hned za nimi se na start postavila šestadvacítka pilotovaná Allanem McNishem, Stephanem Ortellim a Laurentem Aiellem. V samotném závodě se pak nejprve projevila katastrofální nespolehlivost staronových osmiválců mercedes, když ten Schneiderův odjel pouhých 19 okruhů a Zontův okruhů 31, aby pak startovní pole opustily i obě tovární BMW u kterých nevydržela ložiska v zadních nápravách. Z továrních týmů tak zůstali pouze nissan a toyota. Porsche už svoji příležitost nepustilo a dojelo si pro double (zvítězil vůz č. 26 před 25) a zároveň i zatím pro svoje poslední vítězství v Le Mans.
Na fotografiích si můžete prohlédnout druhý vůz v pořadí, zvěčněný firmou Maisto.

Slider