Třetí pokus porazit konečně Audi na domácí trati v La Sarthe se hned od počátku nesl v duchu demostrace síly a rychlosti vylepšených továrních Peugeotů 908 HDI FAP. V kvalifikaci zajel nejrychlejší čas potřetí za sebou Stéphane Sarrazin s Peugeotem číslo 8. Dlouho však dominoval kvalifikaci jeho parťák a krajan Franck Montagny, kterého nakonec ale zdolal také Allan McNish jedoucí na Audi R15 TDi. Dalším továrním prototypům se lvem ve znaku patřila druhá a pátá pozice, když čtvrtý byl ještě soukromý Peugeot stáje Pescarolo Sport. Konkurenční Audi tedy startovaly ze druhého, šestého a sedmého místa. Až osmý byl na startu nejrychlejší vůz s benzinovým motorem, Lola B09/60 - Aston Martin se startovním číslem 007 posádky Jan Charouz, Tomáš Enge a Stefan Mücke.
  Závod byl odstartován tradičně v 15:00 a již od počátku se ukázalo, že otevřená Audi tentokrát na uzavřené Peugeoty rychlostí nestačí a navíc je hned od prvních kol provázely problémy. Vedení se ujala osmička pilotovaná Montagnym se střídajícími Sébastienem Bourdaisem a Stéphanem Sarrazinem. Také sedmička pilotovaná Pedrem Lamym si rychle hledala cestu vpřed.  A právě sedmička se postarala o skoro bratrovražednou kolizi, když její jezdec netrpělivě vyrazil z boxu právě ve chvíli, kdy k mechanikům mířil sesterský Peugeot týmu Pescarolo. Skončilo to na první pohled banálním defektem, který ale posléze způsobil roztržení pneumatiky a rozsáhlou devastaci přídě vozu. Zbylé dva tovární Peugeoty pokračovali v nasazeném tempu a na nejrychlejší Audi získávaly až tři seknudy na kolo. 
 Po setmění se objevily první komplikace také u Peugeotu a to přímo na vedoucím voze s číslem osm. Na vině byla závada na zadní nápravě, jejíž oprava zabrala mechanikům sice pouhých devět minut, ale převedeno na čísla z toho byla rázem ztráta tří okruhů. Na první místo se tak posunula trojice David Brabham, Marc Gené a Alexander Wurz starující s číslem 9.
  Další pohroma pro Peugeot, tentokrát v barvách týmu Pescarolo, se udála kolem čtvrté hodiny ranní, když Benoit Treluyer těžce havaroval v zatáčce Tetre Rouge. Mladému jezdci museli pomoci ze zdemolovaného  vozu až traťoví maršálové. Naštěstí ale jezdec vyváznul bez vážnějších zranění a po lékařském vyšetření byl propuštěn .
  O další vzrušení se postaral až v závěrečné hodině závodu Sebastian Bourdais, který na druhé pozici výrazně zpomalil. Jak se později ukázalo nebo spíše jak zní oficiální vysvětlení z týmu, bylo to proto, aby se všechny tři tovární vozy sešikovaly k vítěznému fotofiniši. Zvítězila tedy devítka, která bezchybnou a spolehlivou jízdou proměnila očekávání v zasloužený triumf.
Model vítězného vozu připravila, bohužel jen jako resin, společnost Minichamps.

Souvisejí článek - Peugeot 908 HDi FAP ročník 2007.