Dlouhých dvacet let uplynulo od dob, co se na tratích proháněly legendární sportovní vozy Ferrari 312, když se zrodil tajný plán o americkém snu. Tak se totiž interně říkalo projektu  sportovního prototypu pro zámořskou sérii IMSA, který se zrodil v hlavách prezidenta severoamerické divize Ferrari Giana Luigiho Buitoniho a Giampiera Morettiho, zakladatele společnosti MOMO. Ke spolupráci byla přizvána i společnost Dallara, jejíž zázemí a zkušenosti s konstrukcí závodních vozů  přispěly ke konečnému návrhu karoserie i podvozkových skupin. Na podzim roku 1993 byl první exemplář hotov a připraven k testům, aby jako nová zbraň Ferrari, nesoucí označení 333 SP, mohla naplno zaútočit s úvodem sezóny 1994. Mimochodem číslice 333 má původ v objemu motoru v kubických palcích.
  Závodní debut se konal na okruhu Road Atlanta v dubnu téhož roku a nebylo velkým překvapením, že to byl debut vítězný. Pravidla serie IMSA navíc nedovolovala účast továrních týmů a tak se toto "náčiní" rychle rozšířilo mezi soukromé týmy a tak se 333 začaly objevovat v nejrůznějších zbarveních podle sponzorů jednotlivých týmů.
  Obdobná byla i situace na starém kontinentě, kde se v roce 1997 zrodila série ISRS, která se po dvou letech existence přetransformovala ve světový pohár s názvem SRWC. V ní patřil od počátku ke špičce tým JB Competition, jehož vlastníky byli Jean-Michel Bouresche a bývalý jezdec F1 Jean-Pierre Jabouille. Jejich vozy byly a vlastně jsou dodnes vyvedeny z větší části v zeleném provedení s hlavním sponzorem firmou GIESSE a čeští fanoušci je mohli po několik let vídat i na Masarykově okruhu v Brně právě v sérii SRWC, kde se za jejich volantem střídali Cristian Pescatori, David Terrien, Vincenzo Sospiri, Mauro Baldi a Laurent Redon.
  Vítězný vůz  Davida Terriena a Cristiana Pescatoriho z roku 2000 si vybrala firma HotWheels ke zvěčnění v limitované sérii a mně se po dlouhých letech marného hledání podařilo jeden kousek získat do svojí sbírky.