zpět na úvodní stránku   |   seznam modelů   |   download   |    

Předmluva

Milý deníčku,
   tak jsem do toho zase spadnul. Je to už víc, než rok, co jsem zdárně dokončil projekt
Ferrari 333 SP Long Tail a od té chvíle, vlastně už i o něco dřív, přemýšlím, co dál. Po značce Ferrari nejspíš ani nemohla volba padnout na nikoho jiného, než na druhou ikonu motorsportu – Porsche.
   Vzhledem k zaměření mojí sbírky jsem se rozhodl pro konverzi typu 917/10 z roku 1973, známého především ze zámořské série CAN-AM, na jeho nejstarší variantu z roku 1971, osazenou ještě atmosferickým pětilitrovým dvanáctiválcem, pilotovanou charizmatickým Švýcarem Jo "Seppi" Siffertem.
   I tentokrát znamenala příprava projektu shánění a procházení množství fotek a článků. Vzhledem k době jejich vzniku to ale nebylo úplně jednoduché. Navíc americké pojetí závodů znamená, že se tentýž vůz dokázal i během jediného závodního víkendu výrazně proměnit, což ještě více celé zkoumání komplikovalo.
  Navíc proti předchozímu projektu jsem tentokrát neměl k dispozici žádný koupený transkit ani arch hotových obtisků, ale pouze postarší originální model firmy Minichamps Leo Kinnunena z evropské Interserie ročníku 1973.
  O tom, jak celá konverze probíhala se pokusím opět psát v následujích kapitolách. Pevně věřím, že i tentokrát to bude zajímavé čtení zejména pro ty, kteří rádi objevují a zkoušejí vlastní postupy podobně jako já. Tak pojďme na to.
 
Kapitola první: Úprava přední části
Kapitola druhá: Úprava zadní kapotáže
Kapitola třetí: Úpravy trubkového rámu
Kapitola čtvrtá: Úprava motoru
Kapitola pátá: Zkompletování modelu