zpět na úvodní stránku   |   seznam modelů   |   download   |    

Předmluva

  Projekt konverze Ferrari 333 SP na dlouhou verzi Le Mans se mi zrodil v hlavě, když jsem po dlouhých letech marného shánění původní krátké verze "GIESSE" od Hot Wheels narazil v jednom e-shopu na dekály právě s tímto sponzorem.
   Začal jsem tedy pátrat po bližších informacích, protože jsem, přiznám se, do této doby tuto livrej ještě nikdy neviděl.
V přípravné fázi jsem proto nashromáždil několik desítek více či méně kvalitních snímků, abych neopomněl žádný detail. Tak jsem například objevil i zásadní rozdíl v délce a tvaru zadní kapotáže. Zatímco v kvalifikaci tým JB Racing, jež zmiňovaný vůz provozoval, nasadil ještě krátkou specifikaci, v samotném závodě to již byla verze dlouhá. Opět stačilo zapátrat na netu. Objevil jsem zřejmě poslední skladový kousek resinového transkitu pro Ferrari 333 SP. Dlouho jsem se nerozmýšlel a objednal jej spolu se zmíněnými dekály. Protože jsem pár dnů před tím zakoupil v dost zanedbaném stavu, a tudíž i celkem levně, červené prezentační Ferrari, práce mohla pomalu začít.
  Na následujících stránkách se pokusím formou deníku celou konverzi zdokumentovat a popsat svoje postřehy. Je právě konec dubna 2013 a na stole přede mnou stojí ještě stále netknutý model, což se ale už brzy změní.
 
Kapitola první: Rozebrání modelu
Kapitola druhá: Odstranění původního laku
Kapitola třetí: Úpravy kapotáže
Kapitola čtvrtá: Výroba hrdýlek rychloplnění nádrže
Kapitola pátá: Přestavba zadní kapotáže
Kapitola šestá: Výroba zadního přítlačného křídla
Kapitola sedmá: Výroba nosníku přítlačného křídla
Kapitola osmá: Úprava interiéru
Kapitola devátá: Disky a brzdové kotouče
Kapitola desátá: Výfukové potrubí
Kapitola jedenáctá: Lakování modelu
Kapitola dvanáctá: Výroba předních světel
Kapitola třináctá: Zkompletování modelu